Print Friendly, PDF & Email

Σχόλιο: Ένας από τους πολλούς λακέδες του συστήματος που εντάχθηκε από το γενναιόδωρο κατεστημένο στην αλγεινή κατηγορία των λεγόμενων «Νέων Φιλοαόφων» (βλ. νέων απολογητών της Νέας Διεθνούς Τάξης), έκανε καριέρα πάνω σε πτώματα αθώων. Θα έρθει άραγε ποτέ η ώρα να δικαστεί ο λακές από λαϊκά δικαστήρια; Γιατί φυσικά κανένα δικαστήριο της Υ/Ε δεν θα τον δικάσει όπως δεν δίκασε και άλλους εγκληματίες πολέμου όπως οι Μπους, Μπλερ, Σαρον κλπ.

Πηγή: Irina Lebedeva, “Manufacturing Consent”: Bernard-Henri Lévy, the “New Philosopher” Selling Military Adventures of the Global Elite. Harangues of Ignorant Buffoon” Global Research (18.02.2014), Strategic Culture Foundation 15 February 2014

Κραυγές ενός Αδαή Παλιάτσου

O ζηλωτής Γάλλος διανοούμενος Μπερνάρ-Ανρί Λεβί επισκέφθηκε το Μαϊντάν στο Κίεβο, στις 9 Φεβρουαρίου για να παραδώσει άλλη μια φλογερή αγόρευση. Την επόμενη μέρα το άρθρο BernardHenri Lévy: 

«Είμαστε όλοι Ουκρανοί» (Bernard-Henri Lévy: «Nous sommes tous des Ukrainiens»), δόθηκε στη δημοσιότητα από την εφημερίδα Le Monde. Στην ουκρανική θέρμη του ο Lévy αποκάλεσε την Yulia Timoshenko η Κυρία (Dame) του Κιέβου (δηλαδή την Γιούλια Τιμοσένκο η οποία είναι προς το παρών πίσω από τα κάγκελα της φυλακής). Δύσκολα μπορώ να φανταστώ τι σκέφτηκαν οι Oleh Tyahnybok, άλλος ένας παθιασμένος υποστηρικτής της Μαϊντάν ή ο Βίκτορ Γιανουκόβιτς έχοντας ακούσει αυτά τα τολμηρά λόγια από κάποιον που γεννήθηκε σε μια εβραϊκή οικογένεια της Αλγερίας. Αλλά είμαι ευτυχής να δω μια ακόμη απόδειξη του γεγονότος ότι οι Γάλλοι είναι λογικοί άνθρωποι. Το άρθρο του «νέου Ουκρανού» ακολουθήθηκε από πολλά δηλητηριώδη σχόλια όπως «Υπήρξαμε Λίβυοι, τώρα είμαστε Ουκρανοί. Μπορούσε απλά να είμαστε Γάλλοι, είναι τόσο δύσκολο; »

Ναι, είναι δύσκολο στην περίπτωση του Bernard Henri-Lévy. Είναι ένα είδος ανθρώπινου «εμπορικής μάρκας» . Για τους Ευρωπαίους υπήρξε ένα κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διεγερτικό για δεκάδες χρόνια. 65 ετών, έχει γυρίσει μερικές ταινίες και έχει δημοσιεύσει περίπου είκοσι βιβλία, έμεινε στην ιστορία ως ηγέτης του κινήματος των «Νέων Φιλοσόφων» (Nouveaux Philosophes) κίνημα που έφτασε στο απόγειο της δημοτικότητάς του στη Γαλλία κατά τον τελευταίο αιώνα, αλλά βγήκε εκτός μόδας και κάθε πνευματικό προϊόν που προσφέρει δεν είναι τίποτα άλλο παρά υπερβολή. Οφείλει τη δημοτικότητά του στο γεγονός ότι ο Lévy θεωρείται σε κάποιους κύκλους ως άνθρωπος μεσσίας.

… Ο Lévy είδε την πρώτη πολιτικοστρατιωτική του αναταραχή  το 1971, καθώς ταξίδεψε στο Ανατολικό Πακιστάν για να καλύψει τον πόλεμο για τον διαχωρισμό του μελλοντικού Μπαγκλαντές από το Πακιστάν. Έχει δει πολλά σημεία ανάφλεξης στη συνέχεια. Το 1981 έκανε ένα ταξίδι στο Αφγανιστάν για να συναντήσει τους μουτζαχεντίν που πολεμούσαν κατά του σοβιετικού στρατού. Το 1999 έκανε ένθερμη εκκλήση για τους βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία. Κατά τη διάρκεια της εισβολής της Γεωργίας στη Νότια Οσετία το 2008, πήρε συνέντευξη από τον πρόεδρο της Γεωργίας Μιχαήλ Σαακασβίλι. Το 2011 ήταν σκληρός υποστηρικτής της καταστροφής της Λιβύης. Τότε άρχισε να καλεί έντονα για την ανατροπή του «αιματηρού καθεστώς του Μπασάρ Άσαντ».

Μετά το Αφγανιστάν, τη Γιουγκοσλαβία, τη Λιβύη και τη Συρία, ο «νέος φιλόσοφος» ανέλαβε το θέμα της Ουκρανίας. Επισκεπτόμενος την πλατεία Μαϊντάν του Κιέβου διαβεβαίωσε τους δημοσιογράφους σε μια συνέντευξη, «δεν έχω δει νεοναζί, δεν έχω ακούσει αντισημίτες». Ήταν τυχερός, οι ακτιβιστές της Svoboda και του «Δεξιού Τομέα» (Pravy Sector), οι οργανώσεις που κάνουν έκκληση για φυλετική καθαρότητα, είχαν σαφείς οδηγίες να μην τον αγγίξουν.

Ο άνθρωπος χωρίς πρόσωπο, χθες Λίβυος και σήμερα Ουκρανός, είπε στους ανθρώπους που συγκεντρώθηκαν στη Μαϊντάν ότι υποστηρίζει τον Arseniy Yatsenyuk, τον ηγέτη του κόμματος, υπό την ηγεσία της Dame του Κιέβου, ο οποίος μόλις είχε ζητήσει το σχηματισμό μιας «παράλληλη κυβέρνηση». Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό το σχηματισμένο από την Maidan νέο υπουργικό συμβούλιο έχει μεγαλύτερη νομιμότητα από όλες τις μαριονέτες που είχε το Κρεμλίνο να χορεύουν στον ρυθμό του … Είπε ότι ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ θα συναντούσε τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ομπάμα σε λίγες ώρες και ίσως θα μπορούσε να τον πείσει να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε μια προσπάθεια να σώσουν αυτό το μέρος της Ευρώπης που εξακολουθεί να κρατείται όμηρος … Σημείωσε ότι είναι αλήθεια ότι οι διαδηλώσεις στην Μαϊντάν υποστηρίζονται από φίλους στην Ευρώπη. Είναι επίσης αλήθεια ότι οι ακτιβιστές στην Μαϊντάν είχαν φίλους στις ευρωπαϊκές διπλωματικές αποστολές. Είπε ότι οι φίλοι που λειτουργούν στη σκιά μπορούσε να πει ότι οι καρδιές τους ήταν ανοικτές στους διαδηλωτές της Μαϊντάν και ότι ενεργούσαν προς το συμφέρον τους.

Εδώ και πολύ καιρό ο Bernard HenryLévy παραμένει στο επίκεντρο της προσοχής του κοινού χάρη στο ρόλο που παίζει ως περιφερόμενος πλασιέ προσφέροντας ζεστά ιδεολογικά προϊόντα: «πουλάει» διεθνείς πολιτικές περιπέτειες της παγκόσμιας ελίτ στις ΗΠΑ και την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη. Είναι ένας πανταχού παρών μαχητής ενάντια στις δικτατορίες που τα αφεντικά του τού λένε να πολεμήσει. Κερδίζει τα προς το ζην με αυτό τον τρόπο πράγμα που είναι αρκετά δύσκολο, αλλά ο Lévy λειτουργεί με ενθουσιασμό. Κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής εμφάνισης του για την προώθηση της ταινίας του που ήταν αφιερωμένη στην επέμβαση στη Λιβύη, περίτεχνα αποκάλεσε τη λεηλασία που συνεχίζεται στη χώρα ως το Λιβυκό θαύμα. Επαναλαμβάνει ξόρκια για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ελπίζοντας ότι το «θαύμα» θα μπορούσε να λάβει χώρα και στη Συρία.

Μιλώντας στο φόρουμ της Πρωτοβουλίας Εξωτερικής Πολιτικής το 2012, ο σούπερ ζωντανός «νέος φιλόσοφος» απαίτησε να αγνοηθεί το Ρωσικό βέτο στο σχέδιο ψηφίσματος της Δύσης για τη Συρία που υποβλήθηκε στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Λέγοντας στους Αμερικάνους για την «ηθική υποχρέωση» τους να καταλάβουν τη Συρία, ο Lévy τους είπε ότι ο κόσμος είναι αρκετά μεγάλος χωρίς τα Ηνωμένα Έθνη και υπάρχουν και άλλες δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν τη Συρία προς τη δημοκρατία, όπως το ΝΑΤΟ, για παράδειγμα. Όταν τα επιχειρήματα του για την «ηθική υποχρέωση» εξαντλήθηκαν, προσπάθησε να παρουσιάσει τα ατού του, αποδεικνύοντας την ημιμάθεια του. Ο Lévy άρχισε να μιλά σε σπαστά αγγλικά για το Σοφοκλή και την Αντιγόνη ― ο αγώνας μεταξύ των νόμων του Θεού εναντίον του νόμου του ανθρώπου. Θα έμοιαζε περισσότερο κιτς, αλλά οι Αμερικανοί σώπασαν ακούγοντας προσεκτικά τα ακατανόητο λόγια, ενώ ο προφήτης παρασύρθηκε και συνέχισε να δογματίζει.

Δύσκολα μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει κάποια κυρίαρχη επιρροή πίσω στην Γαλλία. Ο Pierre Emmanuel Vidal-Naquet (1930-2006), Γάλλος ειδικός στην αρχαία ιστορία και άνθρωπος με μεγάλη μάθηση, έμεινε έκπληκτος από την πνευματική ζαβολιές του Lévy. Συζητώντας το βιβλίο του είπε ότι δεν ήταν για επικρίνει τα κακοστημένα σημεία του, είναι πέρα ​​από κάθε κριτική ούτως ή άλλως. Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε πώς ένας εκπαιδευμένο φιλόσοφος με δίπλωμα μπορεί να μεταχειρίζεται τους αναγνώστες του με τέτοιο περιφρονητικό τρόπο και να κρύβει όλα αυτά τα ψευδο-επιστημονικά σκαριφήματα συμπεριφερόμενος σαν ένας ανίδεος παλιάτσος.

Κάποτε ο Bernard Henry Lévy-παραδέχτηκε ότι πήρε μέρος στη λιβυκή πολιτική περιπέτεια επειδή ήταν Εβραίος, δεν θα το έκανε αν δεν ήταν. Σήμερα ισχυριζόμενος ότι είναι Ουκρανός, ενώ δίνει μια ομιλία στο Κίεβο, ο Lévy μετατοπίζεται σε άλλο καυτό αγώνα κατά του «αφεντικού» Βλαντιμίρ Πούτιν και του «υπηρέτη» του Victor Yanukovych, όπως το έθεσε ο ίδιος. Εμπλέκεται σε μια άλλη πολιτική περιπέτεια που ονομάζεται «η διάσωση της Ουκρανίας».

Το μόνο πράγμα που μένει στους ανθρώπους της Μαϊντάν, όπως τους αποκάλεσε ο Bernard Henry-Lévy με μεγαλόστομες τρόπο, είναι να συγχαρούν τον εαυτό τους ― έχουν ένα νέο τσίρκο στην πόλη. Τη Victoria Nuland που έρχεται τακτικά από την Ουάσιγκτον για να δώσει τα κουλουράκια της στην αστυνομία και χρησιμοποιεί χυδαία γλώσσα και έναν ανίδεο γερο-παλιάτσο σε περιοδεία αν συμβολίζει το ευρωπαϊκό πνεύμα.